• Téli vitaminfogyasztás

    Télen az emberi szervezet különösképpen ki van téve a különböző megbetegedések veszélyeinek, adjunk meg hát minden segítséget az immunrendszerünknek, hogy ellenállóképessége kifogástalan állapotban legyen.

    Főként ilyenkor, a vitaminok az emberi szervezet számára nélkülözhetetlenek. A hideg hónapokban amúgy is jobban odafigyelünk a megfelelő vitaminbevitelre. De tudjuk-e, mire van szükségünk? Friss zöldségeket, gyümölcsöket fogyasztunk, vagy inkább a táplálékkiegészítőkhöz nyúlunk? A vitaminhiányos táplálkozás következménye enyhébb esetben vitaminszegénység, míg súlyosabb esetben vitaminhiány lehet, ez esetben akár kóros tünetei is lehetnek a vitaminhiányos személynek. A vitaminhiánynak számos tünete lehet – fáradékonyság, hajhullás, repedezett ajkak, látásromlás… A tünetek segítenek annak eldöntésében, hogy melyik vitaminok hiányoznak. Segít ebben az orvos is, de magunk is tájékozódhatunk róla az interneten, és/vagy biorezonanciás méréssel is pontosíthatjuk.

    Súlyos következményekkel járhat ugyanakkor a hipervitaminózis, azaz a túlzott vitaminbevitel is, például a vitaminkészítmények mértéktelen szedése esetében.

    A vitaminokat két nagy csoportra, vízben, és zsírban oldódó vitaminokra oszthatjuk, a védekezőképesség erősítésének szempontjából azonban mindkét csoport tagjai fontos szerepet töltenek be. Zsírban a D, E, K, A, H vitaminok, míg vízben a B komplex, a C és a P vitaminok oldódnak. A változatos étrend általában fedezi a vitaminszükségleteink szinten tartását, de oda kell figyelnünk az ételek elkészítésére, ilyenkor télen, amikor több húst, zsíros ételt fogyasztunk. A legfontosabb a C-vitamint kiemelni a sorból, melyre szervezetünknek a téli hónapok alatt megnövekedett szükséglete van, mivel az immunrendszer erősítésében, és a fertőző betegségek elleni védekezésben kulcsszerepet játszik. A dohányzás, a stressz és egyes gyógyszerek is növelik a bevitelének szükségességét. Az éveken, esetleg évtizedeken át fennálló C -vitamin-hiány jelentősen növeli a rák kialakulásának a lehetőségét, illetve komoly mértékben hozzájárulhat a szív és érrendszeri megbetegedésekhez. A szívroham, vagy akár az érelmeszesedés is közvetlenül visszavezethető a C-vitamin tartós hiányára.

    Ahhoz, hogy szervezetünk télen is kellően el legyen látva D-vitaminnal, rendszeresen kell fogyasztanunk halételeket. Kiváló D-vitamin forrás a Krill olaj is, mellyel következő hírlevelünkben bővebben foglalkozunk. Télen is tartózkodjunk sokat a friss levegőn, naponta legalább 30 percet!

MyMail WordPress Plugin free