• Dunaújváros, Liget köz 7.
  • info@egeszsegert.hu
  • Bejelentkezés munkanapokon 12-15 óráig: +36 20 584 2942
  • Hátfájás megelőzése

    A hátfájás igen gyakori probléma, tíz emberből körülbelül nyolcat érint. Bármilyen gyakori problémával álljunk azonban szemben, sokat tehetünk azért, hogy elkerüljük a hát- és derékfájdalmakat. A legfontosabb a rendszeres testmozgás, és az izmok erősítése. A legjobb a séta, az úszás, vagy a biciklizés. A jóga szintén segíthet nyújtani és megerősíteni izmainkat, ezen kívül a tartásunkat is javítja.

    Íme néhány további tipp a hát- és derékfájás megelőzésére:

    • Mindig nyújtsunk, és melegítsünk be, ha valamilyen testmozgást végzünk.
    • Üljünk egyenesen, tartásunk ne legyen görbe, Ha állunk, próbáljuk meg egyenlően elosztani súlyunkat a két lábunk között.
    • Válasszunk olyan székeket és autóüléseket, amelyek megfelelően alátámasztják az ágyékunkat. Változtassuk gyakran az ülőpozíciókat, és időnként álljunk fel, hogy átmozgassuk izmainkat.
    • Ne hajoljunk előre anélkül, hogy kezünkkel segítenénk magunkat. Viseljünk kényelmes, alacsony talpú cipőt.
    • Fekvőhelyünk kemény legyen, és próbáljunk meg az oldalunkon aludni, ez ugyanis tehermentesíti a gerincet.
    • Ne emelgessünk nehéz tárgyakat, ezen kívül vigyázzunk súlyunkra és szokjunk le a dohányzásról.
    • Ahhoz, hogy izmaink és csontjaink erősek legyenek, szervezetünknek D-vitaminra és kalciumra van szüksége. Ezek a tápanyagok segítenek megelőzni a csontritkulást.
    • Kalciumhoz legkönnyebben tejtermékekből, zöld leveles zöldségekből és narancsléből juthatunk. Szervezetünk saját maga is képes D-vitamint előállítani napfényből.
    • Bár a kisebb hát- és derékfájdalmak általában maguktól elmúlnak, ha a fájdalom tartós vagy heves intenzitású, mindenképp keressük fel orvosunkat.

    egeszsegtukor.hu

MyMail WordPress Plugin free